Een jaarverslag maken
als glossy of luxe tijdschrift

Een goed jaarverslag laat op een aansprekende manier zien wat er in het afgelopen jaar is bereikt. Dat kan met Jilster. Weet je al hoe het jaarverslag van jullie bedrijf er dit jaar uit gaat zien? Denk eens aan een jaarverslag in de vorm van een glossy of luxe tijdschrift!

Een jaarverslag tijdschrift maakt indruk en wekt enthousiasme op bij medewerkers en partners.

jaarverslag maken jlster voorbeeld 1


Aan de slag met het jaarverslag


Het tijdchrift hierboven is ook beschikbaar als sjabloon. Voeg de pagina's toe aan je tijdschrift in Jilster en bewerk ze met je eigen foto's en teksten.

Met mooie bedrijfsfotografie, een paar informatieve artikelen en enkele korte interviews met medewerkers of klanten laat je op een aansprekende manier zien wat er in het afgelopen jaar is bereikt.

Een jaarverslag maken is met Jilster heel eenvoudig:

  • je hoeft geen programma te downloaden en kunt direct beginnen
  • werk samen met je collega's online aan het jaarverslag (of maak het alleen)
  • maak de pagina's zelf op of uploadt pdf's in staand A4 formaat
  • bestel het gewenste aantal exemplaren in druk en laat ze op de zaak bezorgen (als glossy of luxe tijdschrift, vanaf 1 exemplaar, nabestellen is dus ook makkelijk)
  • bestel een 72 dpi pdf en verspreid het jaarverslag digitaal

Wat staat er ook weer in een jaarverslag?

Een jaarverslag bestaat uit de jaarrekening en het jaarverslag.

De jaarrekening bevat de balans, de verlies- en winstrekening en een toelichting op de cijfers. Echt iets voor de liefhebber, misschien. Maar wel verplicht.

Met het andere deel, het jaarverslag zelf, kun je creatiever aan de slag. Hierin kun je laten zien wat er in het afgelopen jaar zoal is gebeurd binnen het bedrijf, welke werkzaamheden er zijn verricht, hoe er is gewerkt, wat de marketing strategie is en welke successen er zijn behaald.

Al die informatie leent zich uitstekend voor een creatieve aanpak - in een glossy of tijdschrift!

Bekijk ook Hoe maak ik een jaarverslag van mkbservicedesk.nl, een artikel met bruikbare tips voor het maken van een jaarverslag.

Hoe je de inhoud van het jaarverslag kunt bepalen

  • Bedenk voor wie je het jaarverslag maakt: voor je klanten, leveranciers, stakeholders, pers? En welk soort informatie past hier bij?
  • Ga na welk doel je wilt bereiken met het jaarverslag. Okay, het presenteren van de jaarrekening natuurlijk, maar welke boodschap wil je verder mee geven aan de buitenwereld? Stem daar de vormgeving, de fotografie en de teksten op af.
  • Stel een lijstje samen met mogelijke onderwerpen voor het jaarverslag. Welke hoogtepunten kies je om extra aandacht aan te besteden? Welke collega's kunnen hier iets over vertellen? Met korte interviews en mooie portretfoto's maak je de informatie aantrekkelijk.
  • Bepaal de inhoud van het jaarverslag en ga aan de slag met het schrijven van de teksten en het verzamelen van geschikte foto's. Tip: je kunt ook een tekstschrijver, fotograaf of vormgever inhuren via de Jilster Plus Service voor bedrijven. Je maakt als bedrijf zelf afspraken met de externe partijen van deze service.
  • Wees eerlijk: geef een realistisch beeld van de stand van zaken. Heb je een goed jaar gedraaid met het bedrijf? Stem daar dan ook het kleurgebruik en de teksten op af. Houd het juist wat sober als het een minder goed jaar is geweest.

Aan de slag met het maken van je jaarverslag!

Als je de onderwerpen op een rijtje hebt gezet, dan kun je beginnen. Maak een gratis account aan bij Jilster en nodig collega's uit om ook een of meer pagina's te vullen.

Je kunt nu ook meteen een kijkje nemen en Jilster zonder verplichtingen uitproberen! 

Probeer Jilster gratis uit