Home Meer weten? Klanten vertellen Eigen glossy voor scheidend directeur Willem

Eigen glossy voor scheidend directeur Willem

Geplaatst op 14 juni 2011 in de categorie Klanten vertellen.

De ledenvergadering van handelsplatform Frugi Venta kent begin dit jaar wel een heel bijzonder moment. Scheidend directeur Willem Baljeu ontvangt als verrassing de glossy ‘Willem’. Initiatiefnemer van dit unieke afscheidscadeau is Wilma van den Oever, communicatiemanager bij Frugi Venta: “Willem was erg verguld met een eigen glossy. ‘Nu ben ik de eerste Westlander met een eigen magazine’, zei hij lachend.”

Lijstje
Wilma: “Een collega attendeerde me op Jilster. Samen met anderen stelde ik een lijstje samen van mensen die een pagina zouden kunnen vullen: collega’s, externe partijen en ook Willems echtgenote en dochter. Onze directeur heeft vijftig jaar in de groenten- en fruithandel gewerkt, zodat hij veel contacten heeft in de sector.”

Water
“Ik beschikte over een groot foto-archief met historisch beeldmateriaal. Dat was handig. De coverfoto is in de haven van Rotterdam genomen. Willem houdt zich bezig met logistieke projecten en is zelf fervent zeiler”, zo legt Wilma uit. “De redacteuren heb ik gevraagd een herinnering te beschrijven, of een anekdote, of om iets op te schrijven wat ze Willem wilden meegeven. Een aantal van hen heeft ook een leuke foto toegevoegd. Ik wilde ongeveer 32 tot 40 pagina’s realiseren, en ja, er was een deadline voor redacteuren. De dagen daarna had ik dan de tijd om de rest af te maken.”

Link
Frugi Venta bestelde in totaal zestig exemplaren van het tijdschrift. En tijdens de ledenvergadering ontvingen de aanwezigen een usb-stick met een link naar de digitale versie.
Wilma denkt al na over een volgend project: volgend jaar zit haar zoon in groep acht van de basisschool. “Jilster is een prettig programma om mee te werken. En ik was wel verbaasd over de snelheid van levering. Ik had op zondagavond besteld en dezelfde week was het tijdschrift al in huis. Echt een ontdekking.”

Share: