Wat doet een relatiemagazine voor je bedrijf?

Een professioneel relatiemagazine kan veel doen voor je bedrijf. Het is een krachtig en effectief marketing instrument.

Je kunt het magazine meegeven aan potentiële klanten, meesturen met een offerte, neerleggen in de wachtruimte of uitdelen op een beurs. In een mooi bedrijfsmagazine kun je de organisatie uitstekend als merk presenteren.

relatiemagazine voor je bedrijf voorbeeld tijdschrift jilster

Ik wil aan de slag


Geen reclame en nog 4 goede redenen

Lees deze 5 goede redenen voor een eigen magazine voor je bedrijf.

1. Geen reclame - Lezers ervaren een bedrijfsmagazine eerder als relevant communicatiemiddel dan als reclame. Relatiemedia worden over het algemeen goed gelezen.

2. Aandacht - Een magazine wordt uitgebreid bekeken. Je klanten besteden hierdoor veel tijd en aandacht aan jouw bedrijf! Consumenten tot gemiddeld wel 25 minuten, zo is uit onderzoek gebleken.

3. Bewaard - Een goed relatiemagazine wordt bewaard. Daardoor zijn er ook veel meelezers en een nóg groter bereik.

4. Vertrouwen - Met een magazine wek je vertrouwen en bouw je aan loyaliteit naar je bedrijf. Lezers voelen zich meer betrokken bij je bedrijf.

5. Actie – Een relatiemagazine zet bij een groot deel van de lezers aan tot actie. Lezers zullen sneller jouw bedrijf aanbevelen en ingaan op aanbiedingen of uitnodigingen.

Reden genoeg om te starten


Doel van je relatiemagazine

Voordat je begint met het maken van een relatiemagazine voor je bedrijf is het goed om vast te stellen wat je ermee wilt doen en bereiken. Bedenk waar en wanneer je het magazine gaat verspreiden.

Voor wie

Bedenk ook: voor wie is het magazine bestemd? Wil je bestaande klanten binnenhouden of juist nieuwe klanten werven? Wil je het (vernieuwde) imago van je bedrijf vooral onder de aandacht brengen? Stel je als bedrijf van tevoren dit soort vragen.

Goede inhoud

Zorg voor goede inhoud in je relatiemagazine. Vertel op subtiele wijze waar het bedrijf goed in is, schreeuw het niet van de daken. Dat maakt je als bedrijf geloofwaardig. Kies voor een prettige mix van objectieve informatie en wervende marketing teksten.

Advertenties

Beperk het aantal advertenties in je relatiemagazine. Zo blijft de lezer geïnteresseerd en heeft deze het gevoel een inhoudelijk magazine te lezen.


Ook een eigen relatiemagazine?

relatiemagazine netbasics voorbeeld tijdschrift jilster bedrijfspromotie Overweeg je een magazine te (laten) maken voor je bedrijf? Bekijk de mogelijkheden bij Jilster. Je kunt kiezen voor zelf een bedrijfsmagazine maken of hulp inschakelen van professionele tekstschrijvers, fotografen en vormgevers.

Lees de ervaringen van Eric Faber van Netbasics.

Met een relatiemagazine:

  • breng je je bedrijf goed onder de aandacht
  • zorg je dat je top of mind bent bij klanten
  • bevorder je de betrokkenheid van relaties

Meld je aan en ga gelijk aan de slag