Speciaal voor de (kleine) ondernemer. Ben je op zoek naar een eyecatcher mét inhoud? Wat dacht je ervan om jouw verhaal en ideeën te presenteren aan de hand van een tijdschrift? Met Jilster maak je deze eenvoudig zelf!

Zo maak je jouw bedrijf uniek

Door creatief om te springen met je bedrijfspromotie kun je een groter publiek trekken. Door het maken van een bedrijfsmagazine kun je je bedrijf onderscheiden van concurrenten in jouw branche. Maar hoe pak je dit aan en waar moet je precies op letten bij het maken van een bedrijfsmagazine?

De inhoud

De eerste stap is om na te denken over de inhoud van je tijdschrift. Ga hiervoor terug naar de basis. Weet je nog waarom je ooit bent begonnen met ondernemen? Heb je plezier in je werk? Wat is het idee achter jouw bedrijf? Jij kan het beste vertellen wat jouw bedrijf doet en wat het een succes gaat maken. Het is ook slim om met mensen uit je eigen netwerk te gaan praten en te vragen hoe zij jouw bedrijf zien.

Schrijven is schrappen

Als je aan de slag gaat met het schrijven van teksten is het belangrijk om bij je boodschap te blijven en deze kort te houden. Gebruik de ruimte verstandig en maak je tekst ‘scannable’, dat wil zeggen, plaats om de paar zinnen een kop, houd je regels kort en probeer zo min mogelijk in herhaling te vallen. Hier en daar een opsommingslijstje kan goed werken maar wissel af met volledige teksten. Sluit je tekst altijd af met een duidelijke call-to-action om de opgewekte interesse ook daadwerkelijk om te zetten in handelen.

De vormgeving

Jouw tijdschrift moet gelezen worden. En daarom moet je de lezer verleiden. Prikkel je publiek met een knallende cover om je tijdschrift open te slaan. Verplaats je in je doelgroep en inspireer je lezers, overtuig je potentiële klanten en win hun vertrouwen. Niemand leest graag grote lappen tekst. Zorg dus voor kaders, krachtige tussenkopjes en passende illustraties. Plaats foto’s in hoge resolutie, die komen het beste uit de verf in je tijdschrift.

Maak gebruik van sjablonen

Heb je oog voor vormgeving of juist helemaal niet? Met Jilster kun je je eigen lay-out ontwerpen op basis van een blanco pagina. Voor al onze andere gebruikers hebben we een selectie van kant-en-klare themasjablonen/voorbeeldpagina’s gemaakt waaruit gekozen kan worden. Vet handig!

Zie ook: Zo houd je jouw bedrijfspromotie in eigen hand