Let op de gele sterren

Het online programma van Jilster toont foto’s en afbeeldingen in lage kwaliteit op het beeldscherm.
Zo kun je altijd snel met Jilster blijven werken!

De daadwerkelijke kwaliteit van een afbeelding controleer je met behulp van de gele sterren.

Veelgestelde vragen

Afbeeldingen

De kwaliteit van de afbeelding/foto lijkt onvoldoende. Hoe kan dit?

Afbeeldingen en foto’s worden in het online ontwerpprogramma van Jilster altijd in lage kwaliteit weergegeven. Op deze manier kun je snel met Jilster blijven werken. De kwaliteit die je ziet op het beeldscherm komt dus niet overeen met de kwaliteit waarop de afbeeldingen gedrukt worden.

Houd de kwaliteit van je afbeeldingen altijd in de gaten met behulp van de gele sterren. We raden aan om afbeeldingen te plaatsen met tenminste 2 gele sterren. We laten je hier zien hoe je de kwaliteit van je foto kunt controleren.

Welke kwaliteit moeten mijn afbeeldingen/foto’s minimaal hebben?

Als je een afbeelding selecteert kun je aan de gele sterren (rechtsboven) zien wat de kwaliteit is: vier gele sterren is optimaal. Twee gele sterren geeft ook nog een mooie afdruk. Bij minder dan twee gele sterren wordt de afdruk in het tijdschrift niet mooi gedrukt en wordt dus afgeraden. We laten je hier zien hoe je de kwaliteit van je foto kunt controleren.

Voor een goed resultaat scan je de foto’s ze op minimaal 300 dpi. Als je ze wilt vergroten, gebruik dan een hogere resolutie.

Als ik een afbeelding/foto wil uploaden krijg ik een foutmelding. Wat moet ik doen?

Indien je een foutmelding krijgt bij het uploaden van één bepaalde foto en andere foto’s lukken wel dan kan je het volgende proberen:

  1. Soms ligt het aan de internetverbinding, je kunt het dan later nog eens proberen en dan lukt het wel.
  2. Het zou ook de browser kunnen liggen waarin je aan het werk bent. Probeer het eens in een andere internetbrowser, zoals Google Chrome. Die kan je hier downloaden.

Als het probleem dan nog niet opgelost is kan je het volgende doen:

  1. Open de afbeeldingen in een willekeurige bewerkingsprogramma en sla de afbeelding opnieuw op als jpg- of png-bestand met een nieuwe naam (opslaan als …).
  2. probeer de opnieuw opgeslagen afbeelding te uploaden.

Als bovenstaande oplossingen het probleem niet verhelpen, stuur dan een email naar de klantenservice. Laat weten wat voor oplossingen je hebt geprobeerd en wat er fout gaat.

Het uploaden van foto’s gaat soms erg traag. Hoe komt dit?

Omdat je met Jilster helemaal online werkt moeten de hoge kwaliteit foto’s vanaf je eigen computer naar de Jilster server worden verplaatst. Als je veel foto’s tegelijk upload kan dit best lang duren. Eventueel kan je wat minder foto’s per keer uploaden.

Voor het werken met Jilster is een krachtige computer en een snelle, stabiele internetverbinding belangrijk. Hoe hoger de uploadsnelheid, hoe sneller de foto’s geupload worden.