Deze week was het Pamela’s beurt om plaats te nemen in de rode stoel. We vroegen haar het hemd van het lijf over haar werk als marketing manager van Jilster.

Even voorstellen

Pamela Pietersz (29) werd 4 jaar geleden als stagiaire Marketing Professional aangenomen. Nadat ze haar studie succesvol had afgerond, was het met Jilster nog niet gedaan! Ze bleef onder een tijdelijk contract werken en afgelopen jaar werd ze in vaste dienst aangenomen.

Curaçaose komaf

Hoewel je het op het eerste gezicht niet meteen ziet, is Pamela geboren en getogen in Curaçao. Dat merk je al snel wanneer je haar wat beter leert kennen. Meestal zit ze rustig achter de computer en hoor je haar af en toe zachtjes meeneuriën op de muziek. Maar ze is ook zeker een dame met pit en kan, wanneer het moet, lekker fel uit de hoek komen.  

Overal een vinger in de pap

Als marketing manager heeft Pamela overal een vinger in de pap. Ze is verantwoordelijk voor de online vindbaarheid van Jilster en doet onderzoek naar het gedrag van websitebezoekers. Ze analyseert bijvoorbeeld op welke zoektermen de website het meest wordt gevonden. Welke artikelen de meeste views krijgen en hoe dat komt. Daarnaast houdt ze zich ook bezig met de Engelse website van Jilster. Ze vertaalt Nederlandse artikelen naar het Engels of schrijft nieuwe artikelen en plaatst deze op social media.

Pamela is geen vrouw van de klok, maar neemt graag de tijd om dingen goed uit te zoeken. “Want”, zo zegt ze zelf, “ontwikkelingen hebben tijd nodig. Dit kan soms best frustrerend zijn, omdat er bij online marketing niet direct resultaten zichtbaar zijn.”

Creatieve geest

Pamela: “Het allerleukste aan mijn werk vind ik de momenten waarop ik me in een bepaalde doelgroep moet verplaatsen. Hoe kan ik er bijvoorbeeld voor zorgen dat het maken van een tijdschrift interessant wordt voor leerkrachten in het basisonderwijs of begeleiders in de zorg?”

Topper Tijdschrift

Als we haar vragen naar haar dromen voor Jilster, antwoordt ze: “Ik zou graag nog wat meer met de zorg willen doen. Twee jaar geleden heb ik voor mijn verstandelijk gehandicapte broertje een Topper Tijdschrift gemaakt. Dit tijdschrift heb ik voor hem gemaakt als hulpmiddel voor zijn begeleiders, ter ondersteuning van zijn medisch dossier. Mijn broertje was hier erg blij mee en liet dit met trots aan iedereen zien. Voor zowel begeleiders als cliënten geeft een tijdschrift een snelle visuele weergave van een persoon. Ik ben dan ook van mening dat meer mensen in de zorg gebaat zijn bij een eigen Topper Tijdschrift.”