Wist je dat er ook een Engelse en Duitse website van Jilster bestaat? Voor de Duitse website én klantenservice is Alea Sophie Küppers (26) verantwoordelijk. In februari 2016 is ze voor Jilster begonnen en wat doet ze het goed! Nog niet zo lang geleden heeft ze haar master Business Communication & Digital Media cum laude afgerond. Nu staat ze te popelen om de verworven kennis in de praktijk uit te proberen!

Knappe kop

Deze knappe kop werkt al meer dan twee jaar voor Jilster. In februari 2016 is ze bij Jilster begonnen, omdat Katia (haar geliefde compagnon) toen met zwangerschapsverlof ging. Samen met Katia verzorgt ze de Duitse website en zorgen ze ervoor dat deze up to date blijft. Ze plannen en schrijven de blogartikelen en delen deze op de social media van Duitsland. Alea Sophie: “Maandelijks analyseer ik hoeveel mensen Jilster.de bezoeken en op basis daarvan probeer ik de content en website te verbeteren. Ik heb altijd heel veel ideeën en plannen om Jilster nog beter te maken. Mijn to-do-lijst is dan ook altijd heel erg lang!”

Daarnaast is Alea Sophie het eerste aanspreekpunt voor de Duitse Jilstergebruikers. Iedereen met vragen kan bij haar terecht. “Ik ben eigenlijk geen persoon om in de klantenservice te werken, maar onze Jilstergebruikers zijn altijd zo lief! Het geeft mij een enorme boost om in een review te lezen dat we een uitstekende klantenservice hebben. Dan weet ik dat ik mijn werk goed doe!”

Één grote familie

“Ik vind het geweldig dat ik bij Jilster van alles mag uitproberen. Maar ik ben wel heel ‘Duits’. Ik wil alles altijd heel goed onderzoeken en voorbereiden voordat ik met iets aan de slag ga. Bij Jilster heb ik hiervoor de tijd en kan ik de dingen lekker op mijn manier doen. Dat waardeer ik enorm. En ik heb natuurlijk geweldige collega’s. Het is altijd gezellig op kantoor en niemand neemt het je kwalijk als je eens een slechte dag hebt. Dan zorgen ze heel goed voor je. Het is net een familie.”

Jilster in de toekomst..

“Wat ik graag nog zou willen voor Jilster? We staan in Nederland vaak op beurzen. Inmiddels tref je daar altijd iemand die al met Jilster een tijdschrift heeft gemaakt. In Duitsland is ‘Jilster’ echter nog niet zo’n begrip. Als ik ooit een onbekende Duitser tegenkom die Jilster al kent, dat zou geweldig zijn!”