Ze staat bekend om haar kritische blik en verliest nooit het doel uit het oog. Rowena (26) is de grafisch vormgever van Jilster. En alsof dat nog niet genoeg is, is ze ook weer de schoolbanken ingedoken. Ze volgt nu een deeltijd-opleiding Communicatie en Multimedia Design aan de HAN te Arnhem. Waar ze wordt opgeleid tot specialist op het gebied van digitale media. Denk daarbij aan webdesign, interactieve animaties, games en apps. Een bezig bijtje dus, die Rowena.

Hoe het begon

Wat begon als een leuk klusje, groeide al snel uit tot een vaste baan. “Voordat ik bij Jilster kwam werken, werd ik benaderd door Rob, de directeur van Jilster, of ik de website van de voetbalvereniging in Bennekom wilde herontwerpen. De samenwerking verliep zo goed, dat ik al snel verrast werd met een baantje bij Jilster.” Ondertussen werkt Rowena alweer 2 jaar voor Jilster en heeft ze nog steeds plezier in haar werk.

Over mijn werk

“Ik ben verantwoordelijk voor de visuele uitingen van het bedrijf. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het ontwerp van de website en de vormgeving van de nieuwe editor, maar ook de Jilstergidsen en sjablonen die in ons online bewerkingsprogramma staan. Eigenlijk alles dat met vormgeving te maken heeft, komt langs mij. Daarnaast krijg ik vaak wat extra hulp aangeboden door stagiaires. Deze geef ik dan de nodige begeleiding.”

Het leukste aan haar werk, vindt ze zowel het creatief bezig zijn als het oplossingsgericht denken. “Tijdens het ontwerpen houd je niet alleen de visie van het bedrijf voor ogen, maar leef je je ook in in de doelgroep. Als grafisch vormgever zie je vaak direct resultaat en deel je jouw werk met de wereld om je heen. Dat geeft mij altijd veel voldoening. De reacties die we vanuit klanten krijgen zijn daarbij de kers op de taart. Deze geven namelijk veel positieve energie en daar doe je het stiekem ook een beetje voor.”

Al veel bereikt

“In een korte tijd hebben we al zoveel bereikt, meer dan ik had durven denken. Ik was de eerste grafisch vormgever die werd aangenomen en aan mij dan ook de taak om met de visuele uitingen van het bedrijf aan de slag te gaan. Ondertussen heeft Jilster echt een eigen stijltje gekregen en daar ben ik trots op! Natuurlijk hebben we nog veel meer voor Jilster in petto, maar we pakken het stap voor stap aan. Met de lancering van de nieuwe editor om de hoek, is een volgende mijlpaal in het vizier.”