Hij is de nieuwste en tevens de op een na jongste aanwinst binnen het Jilsterteam. Ryan Kroodsma (22) is in februari als stagiaire binnengekomen bij Jilster. Ondertussen is hij geslaagd voor zijn studie Mediavormgeving en werkt hij onder contract bij Jilster.

Creativiteit

Mediavormgeving vraagt om creativiteit”, vertelt Ryan. “Je bedenkt en maakt mediacampagnes, of onderdelen daarvan. Denk aan websites, tijdschriften, posters, folders, animaties, een game of een videofilmpje. Voor Jilster ben ik met name verantwoordelijk voor de opmaak van de afbeeldingen voor social media en het maken van nieuwe sjablonen (voorbeeldpagina’s). Daarnaast doe ik de vormgeving van SamenFietsen.
SamenFietsen is een uniek planningssysteem dat speciaal is ontworpen om de organisatie van duofietsen gemakkelijker te maken.”

Wat hij zo leuk vindt aan zijn werk? Ryan: “Dat ik een idee met een praktisch doeleinde kan vertalen naar iets wat mensen leuk vinden om te zien en fijn vinden om te gebruiken.”

Artlines

Naast het werk voor Jilster, is Ryan ook druk met Artlines, zijn eigen online webshop. Hij ontwerpt auto profielen van bekende automerken die hij op T-shirts laat drukken en vervolgens doorverkoopt. Hoe dat zo begonnen is? Ryan: “Tijdens mijn opleiding Mediavormgeving ben ik begonnen met het gebruiken van Adobe programma’s. Het was tijdens een trage dag op school dat ik begon met wat losse krabbels op papier te zetten. Hieruit kwam het eerste ontwerp dat bestond uit enkel het profiel van een auto zonder wielen. Dit was het begin van Artlines!

Webdevelopment

Bij Jilster hoopt Ryan meer nieuwe werkervaring op te doen. Ryan: “Ik zou nog meer willen leren over webdevelopment, zodat ik een idee niet alleen mooi kan vormgeven maar ook functioneel werkend krijg zoals ik dat in mijn hoofd heb.”