Deze dame is terug van weggeweest! Maak kennis met de twintigjarige studente Elseline Grobben. Ze heeft tot vorig jaar juni bij ons stage gelopen. Na haar stage werd ze als vakantiekracht aangenomen. Daarna is ze nooit meer weggegaan. Op dit moment is ze druk bezig met de laatste loodjes van haar studie. Hoewel ze hier veel tijd aan kwijt is, weet ze haar studie en het werk voor Jilster goed met elkaar te combineren. Lees mee en ontdek hoe Elseline werken bij Jilster ‘vorm geeft’.

Grafisch vormgever in spe

In een half jaar tijd hebben we Elseline een enorme ontwikkeling zien doormaken. In het begin kon ze nog wat onzeker zijn over haar ontwerpen. Nu komt ze op eigen initiatief met dingen en is ze verantwoordelijk voor de afbeeldingen die op de Duitse Jilsterwebsite en social media worden geplaatst. Elseline: “Dit zijn leuke en uitdagende klusjes. Ook de gezelligheid op kantoor is een grote reden dat ik het zo naar mijn zin heb. Het team is toegankelijk en iedereen heeft mij vanaf mijn eerste stagedag ontzettend geholpen.”

Fotografietalentje

Naast het maken van afbeeldingen voor social media, helpt ze ook regelmatig mee op beurzen. Ze is een kei in het maken van leuke foto’s. Vorig jaar tijdens de ‘Libelle Zomerweek’ hebben we genoten van haar beste kiekjes. Toen stond ze achter de camera om bezoekers van het event op de foto te zetten.

Toekomstplannen

Wat ze na haar studie gaat doen, weet ze nog niet precies. “Ik hoop binnen een aantal jaren alsnog een HBO/-vervolgopleiding te kunnen volgen binnen de interieurstyling. Tot die tijd probeer ik ergens te kunnen gaan werken. Het zou erg leuk zijn als dit ‘voor vast’ bij Jilster kan zijn.”

Lees ook: ‘Vijf tips van een grafisch vormgever in spe’. Een artikel waarin Elseline tips geeft voor de vormgeving van een tijdschrift en met enthousiasme vertelt over het tijdschrift dat ze voor haar moeders verjaardag heeft gemaakt.

Laat de spiegelbollen maar draaien, want van 21 t/m 27 mei vieren wij, geheel in discostijl, de Libelle Zomerweek 2018 aan het Almeerderstrand te Almere. We zijn al druk in de weer met de voorbereiding voor wat het grootste discofeest van Nederland moet worden! Heb je interesse, laat het ons weten. Wij geven namelijk tien vrijkaarten weg!

Een heerlijk dagje uit 

Laat je onderdompelen in de tophits van een zorgeloze tijd. Een tijdperk waarin superster Donna Summer doorbrak, “Saturday night fever” op ieder scherm te zien was en glitter niet aan je outfit mocht ontbreken. Neem gezellig je (schoon)moeder, zus of vriendin(nen) mee en maak er samen een leuk uitje van! Er is namelijk genoeg te zien en te beleven. Naast de lekkere muziek kun je genieten van een hapje en drankje, zijn er verschillende modeshows te zien en workshops waaraan deelgenomen kan worden.

 

“Everybody needs a little more disco in their life!”

 

Doe mee aan de beursactie

  En ontvang een gratis poster

Onze standplaats is gelegen aan het strand. Hier delen we leuke mini-tijdschriften uit aan de voorbijgaande bezoekers. Ook kunnen bezoekers meedoen aan een zogenaamde ‘Wens- en Winactie’. Zij mogen iemand (natuurlijk ook zichzelf) opgeven die ze een eigen tijdschrift toewensen. Na afloop van de Libelle Zomerweek kiezen wij een winnaar uit. Hij of zij ontvangt een waardebon van 50 euro die bij een eerstvolgende bestelling bij ons kan worden ingeleverd. Ook ontvangen alle deelnemers een gratis A2-poster van de cover van het eerstvolgende tijdschrift dat ze bestellen.

Wij zijn er in ieder geval klaar voor en hebben onze dansschoenen al uit de kast getrokken.
Graag zien we je daar en kunnen we wellicht samen een dansje wagen!

 

Wist je dat er ook een Engelse en Duitse website van Jilster bestaat? Voor de Duitse website én klantenservice is Alea Sophie Küppers (26) verantwoordelijk. In februari 2016 is ze voor Jilster begonnen en wat doet ze het goed! Nog niet zo lang geleden heeft ze haar master Business Communication & Digital Media cum laude afgerond. Nu staat ze te popelen om de verworven kennis in de praktijk uit te proberen!

Knappe kop

Deze knappe kop werkt al meer dan twee jaar voor Jilster. In februari 2016 is ze bij Jilster begonnen, omdat Katia (haar geliefde compagnon) toen met zwangerschapsverlof ging. Samen met Katia verzorgt ze de Duitse website en zorgen ze ervoor dat deze up to date blijft. Ze plannen en schrijven de blogartikelen en delen deze op de social media van Duitsland. Alea Sophie: “Maandelijks analyseer ik hoeveel mensen Jilster.de bezoeken en op basis daarvan probeer ik de content en website te verbeteren. Ik heb altijd heel veel ideeën en plannen om Jilster nog beter te maken. Mijn to-do-lijst is dan ook altijd heel erg lang!”

Daarnaast is Alea Sophie het eerste aanspreekpunt voor de Duitse Jilstergebruikers. Iedereen met vragen kan bij haar terecht. “Ik ben eigenlijk geen persoon om in de klantenservice te werken, maar onze Jilstergebruikers zijn altijd zo lief! Het geeft mij een enorme boost om in een review te lezen dat we een uitstekende klantenservice hebben. Dan weet ik dat ik mijn werk goed doe!”

Één grote familie

“Ik vind het geweldig dat ik bij Jilster van alles mag uitproberen. Maar ik ben wel heel ‘Duits’. Ik wil alles altijd heel goed onderzoeken en voorbereiden voordat ik met iets aan de slag ga. Bij Jilster heb ik hiervoor de tijd en kan ik de dingen lekker op mijn manier doen. Dat waardeer ik enorm. En ik heb natuurlijk geweldige collega’s. Het is altijd gezellig op kantoor en niemand neemt het je kwalijk als je eens een slechte dag hebt. Dan zorgen ze heel goed voor je. Het is net een familie.”

Jilster in de toekomst..

“Wat ik graag nog zou willen voor Jilster? We staan in Nederland vaak op beurzen. Inmiddels tref je daar altijd iemand die al met Jilster een tijdschrift heeft gemaakt. In Duitsland is ‘Jilster’ echter nog niet zo’n begrip. Als ik ooit een onbekende Duitser tegenkom die Jilster al kent, dat zou geweldig zijn!”

 

 

Ze is een tikkeltje chaotisch en de vrolijke noot van Jilster. Priya Wannet (26) kwam een jaar geleden binnengerold via haar vriendin Rowena. Het team was op zoek naar een nieuwe tekstschrijver. En aangezien Priya graag schrijft en daar haar werk van wilde maken, leek Rowena haar de perfecte kandidaat.

Droombaan

In een korte tijd is Jilster uitgegroeid tot een goedlopend bedrijf met bijna een miljoen gebruikers. Het team van Jilster is relatief klein en dat betekent zo nu en dan flink aanpoten! De taken stapelden zich in een mum van tijd op. Het team, dat toen nog uit Rowena, Rob, Anja en Pamela bestond, kon wel wat versterking gebruiken. “Ze zochten iemand die de teksten voor social media wilde schrijven. Nou, dat leek mij wel wat! Schrijven is iets wat ik al van kleins af aan doe en om hier mijn werk van te maken, was als een droom die uitkwam.”

Schrijven vanuit je hart

“ik ben verantwoordelijk voor de artikelen die worden geplaatst op de website en social media. Denk aan: Facebook, Instagram, GooglePlus, Twitter en Pinterest. Dit kunnen artikelen zijn met tips over het gebruik van Jilster en het maken van een tijdschrift, nieuwsartikelen of klantervaringen. Wanneer ik met dat laatste aan de slag ga, neem ik van tevoren altijd even contact op met de hoofdredacteur van het tijdschrift. De gesprekken die ik dan voer, zijn vaak heel persoonlijk. Hierdoor word je je bewust van het feit dat er achter ieder gemaakt tijdschrift een verhaal schuilt. Als schrijver is het de kunst om de essentie van die gesprekken te vangen en tot leven te brengen in een tekst.”

“Niet alleen het schrijven van artikelen is iets dat ik graag voor Jilster doe. Ik kijk ook altijd uit naar de beurzen die we afgaan. Zo hebben we op beurzen en events gestaan als ‘Hello Beautiful’, ‘Leraren maken het verschil’, ‘De Margriet Winterfair’ en ‘De Libelle Zomerweek’. Op zo’n dag maak je behoorlijk wat mee en kom je in contact met inspirerende mensen!”

Deze foto is vorig jaar zomer gemaakt. De ijssalon was weer geopend en dus gingen we met het hele team een ijsje eten in de pauze..

Een team met een gouden randje

“De samenwerking met mijn collega’s verloopt altijd heel voortvarend. We zijn een relatief jong team dat bestaat uit gemotiveerde leden die van aanpakken weten. Dit werkt zeer aanstekelijk! Ondertussen ben ik met een aantal collega’s bevriend geraakt en doen we leuke dingen samen. Dat is wel iets waar ik veel waarde aan hecht. Ik vind het namelijk belangrijk dat iedereen met een goed gevoel op het werk verschijnt!”

 

Afgelopen weekend stonden we op de ‘Love and Marriage Beurs’ te Utrecht. Speciaal voor deze trouwbeurs organiseerden we een zogenaamde ‘Wens- en Winactie’. De bezoekers mochten iemand (natuurlijk ook zichzelf) opgeven die ze een eigen tijdschrift zouden toewensen. In totaal hebben 71 bezoekers een wenskaartje ingevuld en dit bij ons ingeleverd. Na het lezen van alle prachtige wensen, kwamen we tot de conclusie dat er niet één specifieke winnaar is aan te wijzen. We hebben dus meerdere winnaars uitgekozen!

Alle deelnemers krijgen een gratis poster

We hebben alle deelnemers een berichtje gestuurd met de mededeling of ze wel of niet hebben gewonnen. Degenen die geen waardebon krijgen, ontvangen wél een gratis A2-poster van de cover van het eerstvolgende tijdschrift dat ze bij ons bestellen.

Geen e-mail ontvangen?

We hebben ons best gedaan om alle e-mailadressen goed over te nemen. Helaas klopten een aantal e-mailadressen niet. Die mailtjes kregen we weer teruggestuurd. Ben jij één van de bezoekers die heeft meegedaan aan de Wens- en Winactie? Heb je nog geen mail ontvangen? Stuur ons dan even een mailtje met de boodschap dat je een gratis poster bij je volgende bestelling van ons ontvangt.

Ook je eigen poster maken?

Geen tijd om een tijdschrift te maken, maar ben je wel op zoek naar een origineel cadeau? Je kunt heel eenvoudig zelf een poster maken met het online bewerkingsprogramma van Jilster. Deze kun je precies zo maken zoals jij wilt en met een mooie fotolijst eromheen, is je cadeau helemaal compleet! Voor mooie fotolijsten kun je bijvoorbeeld kijken bij de Hema lijstenmakerij of Xenos fotolijsten.

Afgelopen weekend stond Jilster op de ‘Love and Marriage Beurs’ in de Spoorwegkathedraal te Utrecht. Wat een leuke koppels zagen we hand in hand voorbij komen! Mannen bepakt en bezakt met tassen en vrouwen met een vlotte babbel die vooral bezig waren met het plannen van dé perfecte bruiloft. Het verschil tussen mannen en vrouwen was duidelijk zichtbaar en wat hadden wij daar onderling een schik om.

Mars vs Venus

Hoe zat het ook alweer? Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus. Misschien is dat ook wel zo. Hoe enthousiast vrouwen meteen al waren bij het idee van het maken van een tijdschrift over de mooiste dag uit hun leven, hoe rationeel mannen hieronder bleven. Want wat ging dat wel niet kosten en hoeveel tijd ging hierin zitten. Dit leidde er soms toe dat stelletjes onderling met elkaar in getouwtrek raakten over het wel of niet maken van een tijdschrift. Zo ontstonden vaak zeer komische situaties waar zowel zij als wij van in een deuk hebben gelegen. 

Ideeën vloeiden rijkelijk

Naast romantische stelletjes liepen er ook veel groepjes vrouwen rond: vriendinnen, trotse (schoon)moeders met (schoon)dochter en bezoekers die voor een bepaald bedrijf inspiratie kwamen opdoen. Iedereen was enthousiast over het maken van een glossy. Ideeën vloeiden rijkelijk. Zo wilde het ene stel een glossy maken en die tijdens het bruiloftsfeest op de tafels leggen. Terwijl andere koppels van plan waren om pas achteraf een tijdschrift te maken van de bruiloft of de huwelijksreis. Ook familie en vrienden spraken stiekem af om het toekomstige bruidspaar te verrassen met een zelfgemaakt tijdschrift. 

Wens- en Winactie

Speciaal voor de ‘Love and Marriage Beurs’ hadden we een zogenaamde ‘Wens- en Winactie’ georganiseerd. De beursbezoekers mochten iemand opgeven die ze een persoonlijk tijdschrift zouden toewensen. In totaal hebben 71 bezoekers een wenskaartje ingevuld en die bij de rest op de muur geplakt. Deze week kiezen we de drie leukste wensen uit en laten die in vervulling komen. De winnaars krijgen een waardebon van 50 euro en mogen die bij de bestelling meegeven. De wensen die zijn opgeschreven zijn stuk voor stuk uniek. Het wordt vast nog een hele kluif om hier een selectie uit op te maken.

Onze nieuwe Jilstertasjes! Hoe vind je ze geworden?

Gratis linnen Jilstertasjes

Naast de mini-tijdschriften die we altijd op iedere beurs aan bezoekers meegeven, deelden we deze keer voor het eerst zelfgemaakte linnen Jilstertasjes uit. Dit was een groot succes! Aan het eind van de dag zagen we iedereen met een Jilstertasje over de beurs lopen. Al met al een geslaagd weekend! Helaas was de ‘Love and Marriage Beurs’ dit jaar voor het laatst. Dus zien jullie ons hier volgend jaar niet meer terug. Maar er volgen nog genoeg leuke events en beurzen waar we nog wel komen te staan. Dus blijf ons vooral volgen. 

Zoals jullie ondertussen weten, gaan we binnenkort live met de nieuwe editor van Jilster. Van tevoren willen we jullie de mogelijkheid geven om deze uit te proberen. Ook vertelt Frank, de programmeur, wat er zoal nieuw is en zal hierbij een korte demonstratie geven. Lijkt het jou leuk om erbij te zijn en wil je de eerste zijn die het nieuwe online bewerkingsprogramma van Jilster mag uitproberen? Schrijf je dan in door een mailtje te sturen naar onze klantenservice.

Voor wie geschikt?

Deze middag is geschikt voor iedereen die een bijdrage wilt leveren aan een verbeterde versie van Jilster. Want van wie kunnen we betere feedback verwachten dan van onze gebruikers. Jullie dus! Ook is er de ruimte om vragen te stellen over Jilster en mocht je vragen hebben over het tijdschrift waarmee je bezig bent, kun je die natuurlijk ook altijd aan ons voorleggen. 

Belangrijke informatie

Kosten: gratis

Locatie: Dorpsstraat 64 te Bennekom

Datum: Woensdag 21 maart 2018

Tijd: We starten om 14:00 uur, inloop vanaf 13:45. We ronden het geheel rond 16:00 uur weer af.

Inschrijving: Stuur een e-mail met je aanmelding, naam en eventueel aantal deelnemers naar klantenservice@jilster.nl. Na ontvangst van je aanmelding bevestigen wij je deelname aan dit event. Er is plek voor acht personen. Wacht dus niet te lang met je inschrijving!

Benodigdheden: Een eigen laptop

Bereikbaarheid: Het event vindt plaats op de tweede verdieping. Deze is alleen via een trap bereikbaar.

 

Graag tot dan!

 

Ze staat bekend om haar kritische blik en verliest nooit het doel uit het oog. Rowena (26) is de grafisch vormgever van Jilster. En alsof dat nog niet genoeg is, is ze ook weer de schoolbanken ingedoken. Ze volgt nu een deeltijd-opleiding Communicatie en Multimedia Design aan de HAN te Arnhem. Waar ze wordt opgeleid tot specialist op het gebied van digitale media. Denk daarbij aan webdesign, interactieve animaties, games en apps. Een bezig bijtje dus, die Rowena.

Hoe het begon

Wat begon als een leuk klusje, groeide al snel uit tot een vaste baan. “Voordat ik bij Jilster kwam werken, werd ik benaderd door Rob, de directeur van Jilster, of ik de website van de voetbalvereniging in Bennekom wilde herontwerpen. De samenwerking verliep zo goed, dat ik al snel verrast werd met een baantje bij Jilster.” Ondertussen werkt Rowena alweer 2 jaar voor Jilster en heeft ze nog steeds plezier in haar werk.

Over mijn werk

“Ik ben verantwoordelijk voor de visuele uitingen van het bedrijf. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het ontwerp van de website en de vormgeving van de nieuwe editor, maar ook de Jilstergidsen en sjablonen die in ons online bewerkingsprogramma staan. Eigenlijk alles dat met vormgeving te maken heeft, komt langs mij. Daarnaast krijg ik vaak wat extra hulp aangeboden door stagiaires. Deze geef ik dan de nodige begeleiding.”

Het leukste aan haar werk, vindt ze zowel het creatief bezig zijn als het oplossingsgericht denken. “Tijdens het ontwerpen houd je niet alleen de visie van het bedrijf voor ogen, maar leef je je ook in in de doelgroep. Als grafisch vormgever zie je vaak direct resultaat en deel je jouw werk met de wereld om je heen. Dat geeft mij altijd veel voldoening. De reacties die we vanuit klanten krijgen zijn daarbij de kers op de taart. Deze geven namelijk veel positieve energie en daar doe je het stiekem ook een beetje voor.”

Al veel bereikt

“In een korte tijd hebben we al zoveel bereikt, meer dan ik had durven denken. Ik was de eerste grafisch vormgever die werd aangenomen en aan mij dan ook de taak om met de visuele uitingen van het bedrijf aan de slag te gaan. Ondertussen heeft Jilster echt een eigen stijltje gekregen en daar ben ik trots op! Natuurlijk hebben we nog veel meer voor Jilster in petto, maar we pakken het stap voor stap aan. Met de lancering van de nieuwe editor om de hoek, is een volgende mijlpaal in het vizier.”

 

‘Love and Marriage’. Nee, niet het liedje van Frank Sinatra… We hebben het natuurlijk over de grootste trouwbeurs van de Benelux die op 17 en 18 maart plaatsvindt in Werkspoorkathedraal Utrecht. Hier vindt ook de grootste catwalkshow van het jaar plaats. Tijdens deze fashionshow worden bijna 100 trouwjurken en- pakken laten zien! Dat wil je toch niet missen? Kom gelijk ook even bij ons langs. Wij zijn er dit jaar namelijk ook te vinden. En als kers op de taart geven we ook nog eens ZES VRIJKAARTEN(!!) weg! Heb je interesse? Stuur dan even een mailtje naar onze klantenservice.

Het perfecte huwelijkscadeau

Tijdens de beurs delen wij een gouden huwelijkscadeau tip. Je raadt het al; een zelfgemaakte huwelijksglossy voor het toekomstige bruidspaar. Een tijdschrift dat je samen met familie en vrienden van het bruidspaar maakt en op de dag zelf kunt geven. Hoe geroerd zal het stel zijn bij het zien van zichzelf op de cover van hun eigen tijdschrift!

Gratis mini-tijdschriften voor de bezoekers

Ook voor deze beurs hebben we mooie mini-tijdschriften gemaakt die we gratis aan de bezoekers uitdelen. Deze staan vol met handige tips voor het maken van een tijdschrift, voorbeelden en persoonlijke verhalen van onze gebruikers met betrekking tot het gebruik van het online bewerkingsprogramma. Dus bel die ene vriendin die van de zomer gaat trouwen of vraag je buurvrouw mee die binnenkort in het huwelijksbootje stapt en kom samen genieten van al het moois dat te zien is op de ‘Love and Marriage Beurs’. Ga je zelf trouwen, dan heb je natuurlijk geen excuus om niét te komen.

Graag tot dan!

Met een opkomst van ruim 7000 bezoekers, veel inspirerende lesideeën die uitgewisseld werden en interessante gesprekken kan de IPON vakbeurs wederom een groot succes worden genoemd. Wij waren ook van de partij en presenteerden het online bewerkingsprogramma van Jilster als creatief hulpmiddel in het onderwijs. Want Jilster is meer dan het maken van een tijdschrift alleen!

Wij zijn trots!

Het onderwijs is continu in beweging. Voor iedereen die in het onderwijs betrokken is en bij de les wil blijven op het gebied van onderwijsinnovatie is daarom de IPON in het leven geroepen. Ontmoeten, inspireren, innoveren en onderwijs samen verder brengen; dat is waar de IPON voor staat. We zijn er dan ook trots op dat we hier weer mochten staan en te merken dat Jilster steeds vaker wordt toegepast in het onderwijs. We zien bijvoorbeeld dat ouders in samenwerking met school en/of hun kinderen een tijdschrift maken als blijvende herinnering aan de basisschooltijd. Maar ook schoolopdrachten en stageverslagen worden steeds vaker in de vorm van een tijdschrift gemaakt. Het kan allemaal met behulp van ons online bewerkingsprogramma. Lees hier meer over de mogelijkheden van Jilster in het onderwijs: thema’s voor school.

Over de IPON en haar bezoekers

Tijdens het evenement hebben we vooral veel leerkrachten gesproken die nieuwsgierig op onze stand afkwamen. Met een ietwat lichte frons lazen ze de tekst op de banners en het spandoek. “Goh, hoe werkt dat dan precies?”, werd bijna direct daarna gevraagd. Zodra we het concept van Jilster aan ze hadden uitgelegd, waren ze verkocht. Er ging ineens een wereld van mogelijkheden voor ze open. De mini-tijdschriften, die we van tevoren hadden gemaakt, werden in de tas gestopt om die maandag erop te worden uitgedeeld aan collega’s. Ook de tijdschriften, die we als voorbeelden hadden meegenomen, werden met enthousiasme bekeken.

 Hier zie je één van onze collega’s diep in gesprek met een bezoeker van de IPON. 

 

 De mooie mini-tijdschriften in een cirkeltje op tafel met in het midden een paar heerlijke bonbons die we daar hebben uitgedeeld aan bezoekers. 

 

 Even een gezellig kiekje van Priya (links) en Diandra (rechts). 

De ‘volgende’ staat alweer voor de deur

Echter komt aan alles een einde. Zo ook aan ons IPON-avontuur. Dat vinden we helemaal niet zo erg, want we zijn alweer druk bezig met de voorbereidingen voor de volgende beurs. De Love and Marriage Beurs’ die op 17 en 18 maart plaatsvindt in de Jaarbeurs Utrecht. Het is de eerste keer dat we hieraan meedoen. We hebben er erg veel zin in en hebben gehoord dat het weer een dolle boel wordt! Kom jij ook?