relatiemagazine netbasics

Het ict-bedrijf Netbasics heeft met de professionele hulp van het Team Jilster Plus een professioneel relatiemagazine gemaakt. Directeur Eric Faber vertelt:

“We zijn een ict-bedrijf voor de zorg, met name. Maar ook Jilster is een van onze klanten. De meeste relaties kennen een of twee producten van Netbasics. Met het magazine kunnen we goed laten zien wat we nog meer te bieden hebben. Dat werkt, zo merken we aan de reacties. ‘Doen jullie dat óók?’ horen we dan.”

Meesturen met offerte

“We sturen ons relatiemagazine mee met een offerte. Briljant om dat mee te kunnen zenden”, aldus Eric. “Ook hebben we magazines uitgedeeld op een medisch congres over acute zorg. Niet als strooigoed voor alle aanwezigen maar heel gericht: aan professionals die in de stand belangstelling toonden voor de producten en diensten van Netbasics. De reacties op het magazine zijn heel positief. We horen dat het er goed en professioneel uitziet.”

Makkelijk ontwerp aanpassen

Netbasics heeft in eerste instantie honderd exemplaren besteld van het relatiemagazine. “Die zijn nu bijna op. We gaan binnenkort een nieuwe order plaatsen. Het mooie van Jilster is dat we heel makkelijk het ontwerp nog wat kunnen aanpassen. Zo houden we het relatiemagazine makkelijk up to date. We willen bijvoorbeeld de inmiddels verouderde foto van alle medewerkers van ons bedrijf vervangen en eventueel het voorwoord nog wat veranderen.”

Saamhorigheid en trotsrelatiemagazine Netbasics

Als het relatiemagazine regelmatig wordt geactualiseerd, kan zij worden ingezet als ondersteunende en opvallende vorm van bedrijfspromotie. “Enerzijds gebruiken we het relatiemagazine om bestaande en toekomstige klanten te informeren over wat Netbasics te bieden heeft. In die zin is het een ondersteunend product bij sales en after sales. Daarnaast vind ik het leuk dat het magazine ook intern, binnen Netbasics, met enthousiasme is ontvangen. Het roept een gevoel op van saamhorigheid en trots op het bedrijf als geheel.”

Team Jilster Plus

Het Team Jilster Plus heeft Netbasics geholpen bij het maken van het relatiemagazine. Ook een professioneel tijdschrift laten maken voor je bedrijf? De tekstschrijvers, grafische vormgevers en fotografen van het Team Jilster Plus helpen je bedrijf bij het maken van een uitgave voor een jubileum, de lancering van een nieuw product, als cadeau bij het afscheid van de directeur, een brochure of catalogus.

Jilster samen een tijdschrift maken aantrekkelijk voor bedrijven

Jilster samen een tijdschrift maken aantrekkelijk voor bedrijven

Mensen maken met het grootste gemak de mooiste magazines via de online editor op Jilster.nl. Al vijf jaar lang. Om ons jubileum te vieren breiden we nu ons aanbod voor bedrijven verder uit.

We zien namelijk dat steeds meer bedrijven onze applicatie gebruiken. Zakelijke gebruikers ervaren Jilster als eenvoudig, flexibel en professioneel. Voor bedrijven is het fijn om alles in eigen hand te hebben, of het nu gaat over de inhoud of de vormgeving.

We willen bedrijven, verenigingen en stichtingen daarom wat extra’s bieden. Met Jilster voor bedrijven hebben we ons aanbod geoptimaliseerd. Denk aan nieuwe opties in de editor, zoals zakelijke sjablonen. Meer weten? Op onze vernieuwde zakelijke webpagina’s staan alle mogelijkheden voor je bedrijf overzichtelijk bij elkaar.

Op de hoogte blijven van nieuws voor de zakelijke markt? Volg ons op Twitter en Facebook!

san marcos cover

St Helmond San Marcos is een organisatie die een klein stadje in Nicaragua ondersteunt op het gebied van o.a. scholing van kinderen en een opvanghuis voor ouderen. Dit is hun bijzondere verhaal.

Zo hebben ze Jilster gevonden

Jeanette Hendriks vertelt hoe ze op het idee van een tijdschrift als nieuwsbrief zijn gekomen en hoe het maken van de nieuwsbrief van St Helmond San Marcos is verlopen.
“Ik ben door de website ‘Tunnelvisie’ in aanraking gekomen met Jilster. Ik vond het direct een heel mooi medium om te zien/lezen. Op dat moment wist ik echter nog niet dat ik enkele weken later zelf ook met Jilster aan de slag zou gaan.”

St Helmond San Marcos

Jeanette beheert de website en social media voor St Helmond San Marcos. Een organisatie die een klein stadje in Nicaragua ondersteunt op het gebied van o.a. scholing van kinderen en een opvanghuis voor ouderen. Dit o.a. in het kader van de door de Verenigde Naties opgestelde millenniumdoelen. “We zijn met onze organisatie op dit moment bezig om te kijken hoe we ons zelf meer onder de aandacht kunnen brengen en daarmee meer (financiële) ondersteuning vanuit de inwoners van Helmond en omgeving kunnen krijgen.”

Een tijdschrift als nieuwsbrief

“En toen dacht ik ineens weer aan Jilster”, vertelt Jeanette. “Hoe leuk zou het zijn als wij op regelmatige basis een digitale nieuwsbrief zouden kunnen maken en die op onze website plaatsen?! Maar deze daarnaast ook via Twitter en Facebook zouden verspreiden.”

Ze geeft aan dat zij bij de uitgave van het eerste nummer eerst hebben uitgelegd wie ze zijn en wat ze doen, omdat de nieuwsbrief een geheel nieuwe manier is van hun organisatie onder de aandacht brengen. Daarnaast brachten ze ook collega-organisaties onder de aandacht (“op bezoek bij de buren”) om aan te geven dat ze niet de enigen zijn die hulp bieden aan steden/dorpen in Nicaragua. “En kleine “wist je datjes” doen het ook altijd goed.”

Voor we er erg in hadden zaten we al op 12 pagina’s.

“We hebben onze nieuwsbrief (Digitale nieuwsbrief maart 2015) o.a. verzonden aan alle organisaties in Nederland met een stedenband in Nicaragua, diverse ontwikkelingsorganisaties in Helmond maar ook aan het college van B&W.”

Reacties

“De reacties zijn heel positief. Iedereen is verrast over het formaat en de inhoud. De eerste andere stedenband die meewerkte aan dit nummer heeft dit als zeer positief ervaren. Via onze website kunnen belangstellenden zich inschrijven voor de nieuwsbrief.”

Actueel

“Wat wij zo mooi vinden aan Jilster is dat we bv in de toekomst de voorpagina van onze nieuwsbrief willen gaan gebruiken als flyer op het moment dat we op evenementen staan. En dat kan gewoon. Je besteld een pdf en laat deze drukken. Zo ben je altijd actueel en deze vorm van bedrijfspromotie is ook nog eens gratis.

Maar ook de manier van bewerken en het kunnen uploaden van eigen foto’s en plaatjes is heel makkelijk.

Wat we wel missen is dat je geen actieve URL kunt plaatsen in de digitale variant. Het zou mooi zijn als lezers in 1x kunnen doorklikken naar de URL die vermeld staat in een tekst. En als webmaster ben ik altijd erg geïnteresseerd in hoeveel mensen de nieuwsbrief hebben gelezen. Een verborgen statistiek voor webmasters zou welkom zijn”.*”

*Statistieken zijn momenteel beschikbaar op aanvraag. We onderzoeken de mogelijkheden voor een verborgen statistiek voor webmasters.

tijdschrift pabo de ideale leerkracht

Samen een tijdschrift maken; op de Fontys Hogeschool Kind en Educatie heeft de pabo-opleiding sinds kort een nieuwe methode, eerstejaars studenten maken een tijdschrift over de ideale leerkracht.

tijdschrift pabo de ideale leerkracht

Motivatie rijst de pan uit

De studenten ervaren het maken van een tijdschrift voor school erg prettig. De opdracht? Een tijdschrift maken over de ideale leerkracht. Samen gaan ze er creatief mee aan de slag en delen het resultaat met vrienden en familie via sociale media.

Het resultaat mag er wezen

De docenten merken het ook. Studenten presteren beter en dat blijkt ook uit de verbeterde resultaten. Met name jongens leveren nu veel beter werk dan voorheen. Leuk natuurlijk, dat Jilster zo een steentje bij kan dragen aan het onderwijs.

Bekijk de video hieronder en start daarna je eigen project!

Dit is een video over het productie proces van Jilster. Een tijdje geleden zijn we samen met onze stagiaires op bezoek gegaan bij onze drukkerij in Budel (een dorp dichtbij de Belgische grens). Hier hebben we wat materiaal opgenomen van het productie proces van de tijdschriften. In de video zijn beelden te zien van de […]

Wil je wel eens achter de schermen kijken en zien hoe je Jilster tijdschrift wordt gemaakt? De Jilster team leden Mariël, Diandra, Hang, Rob en Pamela gingen op excursie naar De Budelse, onze vaste drukker. Kijk mee!

Drukkerij de Budelse ligt in Budel, zo’n 45 minuten rijden vanaf ons kantoor in Bennekom. Er wordt van alles gemaakt: verpakkingen, folders, boekomslagen, en vooral ook: glossy’s en tijdschriften! De Jilster team leden bekeken de verschillende printers die voor al die producten nodig zijn. Er zijn printers voor dunner en dikker papier, voor zwart-wit en kleuren druk.

Tijdschrift printers

En natuurlijk bekeken de teamleden ook de printers waarop de Jilster tijdschriften worden gemaakt. Deze printers zijn gigantisch groot, het is meer een printstraat!

 

zo wordt tijdschrift gemaakt printers medewerkers

Het leuke is dat Pamela net een zelfgemaakt tijdschrift had besteld. Speciaal voor haar werd haar tijdschrift ter plekke gedrukt.

zo wordt tijdschrift gemaakt lamineren snijden

De vouw en snijmachine
Een grote printer vouwt en lijmt vervolgens de gedrukte pagina’s. Daarna worden de tijdschriften gesneden op precies het juiste formaat (Herinner je je nog die twee stippellijntjes in de redactieruimte?).

zo wordt tijdschrift gemaakt snijlijnen snijden

De twee stippellijntjes en het resultaat voor en na het snijden

En hier krijgt Pamela het tijdschrift voor haar moeders 50e verjaardag overhandigd. Keurig in verzend verpakking. En blij dat ze ermee is! (Haar moeder ook trouwens).

tijdschrift cover crazy knit

crazy knit cover tijdschriftHeb je er wel eens aan gedacht om je eigen tijdschrift uit te geven maar durf je de stap niet te zetten vanwege de hoge (financiële) risico’s? Lees dan verder. Het is namelijk heel eenvoudig om als een profi bladenmaker je eigen tijdschrift titel te starten.

Wil je ook met weinig risico je eigen tijdschrift titel starten? Maak dan gebruik van de bestel- en verzendservice van Jilster met printing on demand:
– je maakt net als anders (samen) een tijdschrift via Jilster, met je eigen redactieteam
– je maakt een gratis online magazine aan en biedt dit te koop aan op je eigen site en via social media
– belangstellenden bestellen zelf online een exemplaar
– Jilster zorgt dat het tijdschrift wordt gedrukt en opgestuurd

Hier de grote voordelen van de bestel- en verzendservice van Jilster voor ambitieuze bladenmakers:
o printing on demand
o volledig geautomatiseerd proces
o financiële afwikkeling door Jilster
o professioneel drukwerk
o wereldwijde verzending mogelijk

Een prijsvoorbeeld: bij 100 stuks en 24 pagina’s is de afnameprijs 5,86 euro per stuk. Als bladenmaker bepaal je zelf of je hier een marge op legt, hoe hoog deze is en/of je een aantal pagina’s vult met advertenties.

Lees voor meer inspiratie ook het interview met de directeur van het ict-bedrijf Netbasics. Zij hebben een bedrijfstijdschrift gemaakt.

> Meer weten over de bestel- en verzendservice van Jilster.

De ledenvergadering van handelsplatform Frugi Venta kent begin dit jaar wel een heel bijzonder moment. Scheidend directeur Willem Baljeu ontvangt als verrassing de glossy ‘Willem’. Initiatiefnemer van dit unieke afscheidscadeau is Wilma van den Oever, communicatiemanager bij Frugi Venta: “Willem was erg verguld met een eigen glossy. ‘Nu ben ik de eerste Westlander met een eigen magazine’, zei hij lachend.”

willem afscheidsglossy collega

Lijstje

Wilma: “Een collega attendeerde me op Jilster. Samen met anderen stelde ik een lijstje samen van mensen die een pagina zouden kunnen vullen: collega’s, externe partijen en ook Willems echtgenote en dochter. Onze directeur heeft vijftig jaar in de groenten- en fruithandel gewerkt, zodat hij veel contacten heeft in de sector.”

Water

“Ik beschikte over een groot foto-archief met historisch beeldmateriaal. Dat was handig. De coverfoto is in de haven van Rotterdam genomen. Willem houdt zich bezig met logistieke projecten en is zelf fervent zeiler”, zo legt Wilma uit. “De redacteuren heb ik gevraagd een herinnering te beschrijven, of een anekdote, of om iets op te schrijven wat ze Willem wilden meegeven. Een aantal van hen heeft ook een leuke foto toegevoegd. Ik wilde ongeveer 32 tot 40 pagina’s realiseren, en ja, er was een deadline voor redacteuren. De dagen daarna had ik dan de tijd om de rest af te maken.”

Link

Frugi Venta bestelde in totaal zestig exemplaren van het tijdschrift. En tijdens de ledenvergadering ontvingen de aanwezigen een usb-stick met een link naar de digitale versie.
Wilma denkt al na over een volgend project: volgend jaar zit haar zoon in groep acht van de basisschool. “Jilster is een prettig programma om mee te werken. En ik was wel verbaasd over de snelheid van levering. Ik had op zondagavond besteld en dezelfde week was het tijdschrift al in huis. Echt een ontdekking.”