Vroeger is passé

Vroeger is tot 11 maart 2020. Die avond ging ik naar de kroeg met vrienden, iedereen kreeg drie zoenen bij het afscheid en we spraken voor de week erna weer af. Diezelfde dag hadden we met KWIK Events & Relatiemarketing (én Rrrollend Food Festivals) een teammeeting gehad. De planning van de Festivals was rond, we waren in een vergevorderd stadium met de organisatie van de Formule 1 om deel te nemen en voor het EK voetbal hadden we een plek veroverd op het Museumplein in Amsterdam, voor een maand lang! En de agenda voor de zakelijke events zat vol, bomvol… En toen begon Corona

Trudy, de eigenaresse van KWIK Events & Relatiemarketing, wandelde met Iris langs het water en ze spraken over de nieuwe situatie. Iris kwam met het idee voor het relatie-magazine. Trudy vond het een goed idee en zo was de oorsprong van de creatie geboren.

In oktober daarna versterkte Fréderike het team en ging aan de slag. Zij had al ervaring met storytelling vanuit haar studie. Tevens had ze al passie voor ‘het verhaal achter het bedrijf’. Ze stelde een lijst met de partners en toeleveranciers van het bedrijf op en stuurde hen een relevante vragenlijst. De relaties uit de evenementenbranche stuurde allen hun persoonlijke verhalen. Door het per email te doen, en niet per interview, kon Fréderike de essentie uit hun verhaal halen, in plaats van dat ze haar eigen idee creëerde. Ze heeft later een tekstschrijver de details laten aanpassen.

Om van alle verhalen en foto’s een mooi geheel te maken, heeft Fréderike eerst veel tijd doorgebracht op Pinterest. Daardoor ontdekte ze langzaam aan wat ze wilde. Daaruit ontstond een stijl en die schetste ze vervolgens op papier. Daarna heeft ze de pagina’s opgemaakt in de makerspace.

Wil je het eindresultaat zien? Klik op deze link om te browsen door het relatie-magazine. Heb je vragen voor KWIK Events & Relatiemarketing zelf? Email dan naar communicatie@kwik.eu