St Helmond San Marcos is een organisatie die een klein stadje in Nicaragua ondersteunt op het gebied van o.a. scholing van kinderen en een opvanghuis voor ouderen. Dit is hun bijzondere verhaal.

Zo hebben ze Jilster gevonden

Jeanette Hendriks vertelt hoe ze op het idee van een tijdschrift als nieuwsbrief zijn gekomen en hoe het maken van de nieuwsbrief van St Helmond San Marcos is verlopen.
“Ik ben door de website ‘Tunnelvisie’ in aanraking gekomen met Jilster. Ik vond het direct een heel mooi medium om te zien/lezen. Op dat moment wist ik echter nog niet dat ik enkele weken later zelf ook met Jilster aan de slag zou gaan.”

St Helmond San Marcos

Jeanette beheert de website en social media voor St Helmond San Marcos. Een organisatie die een klein stadje in Nicaragua ondersteunt op het gebied van o.a. scholing van kinderen en een opvanghuis voor ouderen. Dit o.a. in het kader van de door de Verenigde Naties opgestelde millenniumdoelen. “We zijn met onze organisatie op dit moment bezig om te kijken hoe we ons zelf meer onder de aandacht kunnen brengen en daarmee meer (financiële) ondersteuning vanuit de inwoners van Helmond en omgeving kunnen krijgen.”

Een tijdschrift als nieuwsbrief

“En toen dacht ik ineens weer aan Jilster”, vertelt Jeanette. “Hoe leuk zou het zijn als wij op regelmatige basis een digitale nieuwsbrief zouden kunnen maken en die op onze website plaatsen?! Maar deze daarnaast ook via Twitter en Facebook zouden verspreiden.”

Ze geeft aan dat zij bij de uitgave van het eerste nummer eerst hebben uitgelegd wie ze zijn en wat ze doen, omdat de nieuwsbrief een geheel nieuwe manier is van hun organisatie onder de aandacht brengen. Daarnaast brachten ze ook collega-organisaties onder de aandacht (“op bezoek bij de buren”) om aan te geven dat ze niet de enigen zijn die hulp bieden aan steden/dorpen in Nicaragua. “En kleine “wist je datjes” doen het ook altijd goed.”

Voor we er erg in hadden zaten we al op 12 pagina’s.

“We hebben onze nieuwsbrief (Digitale nieuwsbrief maart 2015) o.a. verzonden aan alle organisaties in Nederland met een stedenband in Nicaragua, diverse ontwikkelingsorganisaties in Helmond maar ook aan het college van B&W.”

Reacties

“De reacties zijn heel positief. Iedereen is verrast over het formaat en de inhoud. De eerste andere stedenband die meewerkte aan dit nummer heeft dit als zeer positief ervaren. Via onze website kunnen belangstellenden zich inschrijven voor de nieuwsbrief.”

Actueel

“Wat wij zo mooi vinden aan Jilster is dat we bv in de toekomst de voorpagina van onze nieuwsbrief willen gaan gebruiken als flyer op het moment dat we op evenementen staan. En dat kan gewoon. Je besteld een pdf en laat deze drukken. Zo ben je altijd actueel en deze vorm van bedrijfspromotie is ook nog eens gratis.

Maar ook de manier van bewerken en het kunnen uploaden van eigen foto’s en plaatjes is heel makkelijk.

Wat we wel missen is dat je geen actieve URL kunt plaatsen in de digitale variant. Het zou mooi zijn als lezers in 1x kunnen doorklikken naar de URL die vermeld staat in een tekst. En als webmaster ben ik altijd erg geïnteresseerd in hoeveel mensen de nieuwsbrief hebben gelezen. Een verborgen statistiek voor webmasters zou welkom zijn”.*”

*Statistieken zijn momenteel beschikbaar op aanvraag. We onderzoeken de mogelijkheden voor een verborgen statistiek voor webmasters.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie